Köstence

Osmanlı Dönemi Köstence Limanı



Köstence'ye bu blog sayfasına neden yer verdiğimi de anlatmak istiyorum. Annemin annesi rahmetlik Zeynep ebem, bana zaman zaman Bulgraistan'ın Köstence'den Anadolu'ya geldiklerinden bahsederdi. İşte o zamanlar ufkumuz kapalıydı, nasıl ve ne şekilde, hangi şartlar altında bu göç yolculuğuna çıkıldığını sormadım. Ebem zaten savaş dolayısıyla göç ettiklerinden bahsederdi. Onları kaybetmeden bu konuları derinlemesine karşılıklı görüşerek bir yerlere kayıt almadık. Şimdi de bu bilgileri buralarda işleyebilmek için ihtiyaç doğdu. Ne garip bir zamanlama. 

Zeynep ebem bu konuyu bana anlatırken hep "Bulgaristan'ın Köstence"den derdi. Oysa, Köstence son yıllarda hep Romanya'nın bir liman şehri olarak kalmış. Çok derinlemesine bir tarihi araştırmaya girdim. Çok eski zamanlarda zaman zaman karşılıklı savaşlar esnasında bu liman şehri el değiştirmiş. Ancak Zeynep ebem gilin hikayesi sadece Balkan harbi zamanlarına denk geliyor. Her neyse, bildiğimiz bu şehirde bir zamanlar Zeynep ebemin büyükleri yaşamışlar. Videoda izlediğim kadarıyla gerçekten çok muhteşem bir liman şehri. Ölmeden evvel gidip oraları dünya gözüyle görmek isityorum. 12.01.2023 -21:10

Yorum Gönder

0 Yorumlar