Nayle Gönç

 

Nayle Gönç, annem Gülsüm'ün babaannesidir. Kabrini diğer torunlarından muhtemelen (İrfan Polat)  yaptırmış. Nayle ebemiz 1890 doğumlu olup, 1970 yılında vefat ettiğine göre 80 yaşında iken Rahmet-i Rahman'a kavuşmuştur. Şu ana kadar ona ait bir fotoğraf karesi bulamadım. Ancak, Cuma mahallesi mezarlığında işte bu kabir var.

Rahmetli Nayle ebemizin, çok güzel şiirleri varmış. Rahmetlik annem hatırında kaldıklarını bizlere okurdu, ama hiç merak edip bir yerlere not almadık. Maalesef tüm değerlerimizi kaybettikten sonra kaçırdığımız şeylerin kadrini ancak o zaman idrak ediyoruz. 

Nayle garı ve eşi Haydar'a ait elimizde ne bir vesika, ne bir resim ve ne de bir belge maalesef yoktur. Hanifi dedem ve ebem hayatta iken ben de ilk ve orta okul öğrencisiydim. Ancak, cahildik ve ufkumuz kapalıydı. Aksi halde onlara sorulacak çok sorular vardı. Soru soracak yaşa geldiğimiz de büyüklerimiz de ne yazık ki hayatta olmuyorlardı.

Haydar ve Nayle'nin çocukları; Halil Gönç, Hanifi Gönç, Mehmet Kunç. Kız kardeşleri var mıydı, emin olun bilmiyorum. Ancak olduğu söyleniyor. Halil Gönç, lakabı "Katip Halil" olup, Bektaşların katipliğni yapmış ve belli bir dönem de (1944) Kaman Belediye Başkanlığı görevinde bulunmuş.

"Bir gecede kaç kez belerdim beleği

inemedim Kurtbeli'nin döleği"

Nayle Garı

Yorum Gönder

0 Yorumlar