Sultan Kunç

 
Bu fotoğraf karesini 2022 yılında oğlu Necati Kunç'tan aldım. Ben bu manzarayı çok iyi biliyorum ve görünce de yüreğim ağladı, gönlüm hıçkırdı. İman tahtası dediğimiz yer bir yandı ki anlatamam. Artık ne yaşadığımız şu andan, ne de gelecekten hiç umudum olmadığı gibi, hiç de güzel günler yaşamıyoruz. O günler öyle saf, temiz, samimi ve içtendi ki,  mumla arıyorum, mumla... Keşke geri dönüşü mümkün olsa, dünyanın en bahtiyar insanı olurdum. 

Sultan ebem çok çalışkan bir kadındı. Annemin ev işlerine sürekli yardım ederdi. Eskiden kadınlarımız çamaşırları hep ellerinde yıkarlardı. Örneğin biz 5 çocuk, anne ve baba etti sana yedi baş horanta. Herkesin yıkanmak üzere sırtından çıkan bir donu, atleti ve  mintanını düşün, kaç parça çamaşır. Sultan ebem anneme çok yardım etti. Allah razı olsun ebemden, yattıkarı yerler nur olsun. Allah rahmetiyle muamele eylesin.

Burası hemen bizim evin bitişiğindeki Sultan ebemin evi diyeceğim artık. Çünkü o zamanlar bile asıl sahipleri ölmüş ve yaşayanlarına intikal etmiş taşınmazlar. Sultan ebem, tahta merdiven bitiminden sonra gelinen sahanlıkta poz vermiş, büyük bir ihtimalle resmi çeken oğlu Necati Kunç olabilir. Arka taraf doğu yönü yani gün doğdu olup, Manıca caminin minaresi görünüyor. Şimdiki adı Cuma Mah. Cami oldu. O zaman o caminin imamı Selahattin hoca olabilir. Eğer o vefat ettiyse, Karaca Bozer isimli bir hocamız vardı odur. Karaca hoca, aynı zamanda İsmet amcamın dünürüdür. Oğlu Süleyman Bozer, İsmet amcamın kızı Hatice'nin kocasıdır. 

Daha sonrası bu ahşap balkon, yağmur, kar ve rüzgardan etkilenmesin diye briketle duvar örülmek suretiyle kapatılmıştı. Ve bu giriş kapısı ve ahşap balkon hemen bitişiğindeki bizim eve bakıyordu. 



Bir sonraki resimde ise Mehmet amcası ve eşi Sultan yer almaktadır. Mehmet amcanın kucağındaki ise, Muzaffer Kunç'un oğlu Göksel'dir. Mehmet amcanın sol elinde dinamit patladığı için sol eli çolaktır.

Yorum Gönder

1 Yorumlar